tiistai 28. maaliskuuta 2017

Verkkokaupan perustaminen

Pohtiessasi verkkokaupan perustamista, etsi ensin vastaukset seuraaviin kysymyksiin – mieluiten yhdessä potentiaalisten asiakkaidesi kanssa:
• Mitä tavoittelet? Mikä sinua innostaa? Mitä sellaista osaat, josta on iloa ja hyötyä asiakkaillesi?
• Ketkä ovat asiakkaitasi? Missä tilanteissa he käyttävät tuotteitasi ja palveluitasi? Muodostuuko tästä jatkumo vai käytetäänkö tuotteitasi / palveluitasi vain kerran elämässä?
• Miten sinä voit auttaa asiakkaitasi edellä mainituissa tilanteissa? Voitko auttaa paremmin kuin kukaan muu? Miten ja miksi?
• Mitä hyötyä asiakkaillesi on avustasi? Mikä merkitys hyödyllä on erilaisissa asiakasryhmissä / tilanteissa joissa olet läsnä? Miten arvokkaaksi asiakkaat tämän kokevat?
• Mitä mahdollisuuksia tarjoat? Millaisia unelmia tai tavoitteita asiakkaat avullasi toteuttavat?

Kuten huomaat, verkkokaupan suunnittelu ei lähde kustannuslaskelmista, ennusteista tai teknologiavalinnoista, vaikka nekin luonnollisesti tarvitaan. Liiketoiminnan kannalta elämän ja kuoleman kysymys on sinun ja asiakkaidesi välille syntyvä suhde. Kun olet asiakkaillesi arvokas, he haluavat käyttää euronsa juuri sinun kaupassasi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti