Hyvässä digimarkkinointistrategiassa on otettu huomioon ainakin seuraavat asiat:
Tavoitteet – Sinulla on selkeä tavoite, mitä markkinoinnilla on tarkoitus saavuttaa.
Markkinointi-/myyntisuppilo (awareness, interest, desire, action)
– Ymmärrät, että eri kanavilla, kampanjoilla ja mainoksilla tehdään eri
asioita sekä olet valinnut niistä ne, jotka tukevat parhaiten
yrityksesi liiketoiminnallisia tavoitteita.
Kommunikointi ja kohdennus–
Puhu kohderyhmäsi kieltä. Tiedät, mikä sanoma toimii parhaiten millekin
kohderyhmälle ja sinulla on suunnitelma kuinka mainokset kohdennetaan
oikeille yleisöille.
Liidimagneetti – Onko sinulla keino metsästää liidejä ennen varsinaisen kaupan tekemistä?
Verkkosivuliikenne – Mistä saat ajettua laadukasta liikennettä verkkopalveluusi edullisesti ja miten testaat laatua/kustannuksia jatkuvasti?
Lähde: http://www.digitaalinenmarkkinointi.info/
*****************************************
DIGITAALINEN MARKKINOINTI
1. Klikkaajat
2. Liidit
3. Asiakkaat
Aseta MITATTAVIA TAVOITTEITA!
Tee VASTUSTAMATON TARJOUS
määrittele tarjous?
video, opas, vinkit
vastinetta vastaan SÄHKÖPOSTIOSOITE
Perusta digitaalinen kauppapaikka
verkkotunnus = yrityksen y-tunnus verkossa
Panosta FB-mainontaan
Tee sähköpostista salainen aseesi (henkilökohtainen mainonnan väline)
Seuraa ja analysoi ja testaa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti